FINANCIRAJMO HRVATE PODUZETNIKE !!!

06.09.2005., utorak

6 - SVAKI PODUZETNIK MORA ODMAH UTVRDITI CILJEVE I PRIPREMITI PODUZETNIŠTVO


Neovisno o izvoru kapitala svaki poduzetnik, poglavito novi poduzetnik, treba se držati osnovnih pravila :

1. TREBA ODREDITI CILJ: Strategija poduzetništva je nedvosmislena - Bez cilja nema ni puta. Ukoliko poduzetnik na početku nema krajnji, dugoročni i usto kratkoročni cilj, s cijelom grupom ciljeva ‘u hodu’, neka ne riskira svoju, možda i sudbinu svoje obitelji ili prijatelja (jer 'kamatari' su pravilo kod takvih poduzetnika koji lutaju i gube novac ). Cilj je potreban kako bi poduzetnik na odredjeni način i izmjerio svoj uspjeh.

Zvuči nevjerojatno,ali jedno izvješće iz SAD tvrdi da manje od 5 posto ljudi i poduzetnika ikada napiše svoje ciljeve i načine njihova ostvarenja.

Poduzetnici se očito plaše pisanja ciljeva jer ih to na neki način obvezuje u ostvarenju tih ciljeva. Zar nije ugodnije, kao što se dogadja u u hrvatskim kafićima i sličnim mjestima, slušati tisuće ‘genijalaca’ koji bi bi uspjeli da nije bilo 'onako’ ili ‘koji su mogli…’ itd., itd.?
Pravilo je da nijedan od njih, kao i rijetko koji poduzetnik, ima napisane ciljeve. A ciljevi se mogu mijenjati jednom kad su napisani, u suglasju s nastalim okolnostima. Mogu postati više, ali i manje spektakularni. No, napisani ciljevi uvijek moraju postojati. Tek tada poduzetnik može željeti više, jer ukoliko nema napisani cilj, svaki ga put dovodi do cilja.Ili nepostizanja cilja.

2. ROČNOST CILJEVA: Ciljevi su kratkoročni i dugoročni, a treba ih prilagoditi okolnostima. U poslovnim planovima, primjerice jedne komercijalne banke, ciljevi su trogodišnji, odnosno uobičajenije petogodišnji te se na njima temelje financijski planovi, studije itd. Poduzetnik u svom poslovnom planu može imati jednogodišnje, trogodišnje itd. ciljeve, ali prava kreditna partija, odnosno najprikladnije dugoročno financijsko rješenje, nije moguće bez dugoročnog - ponekad i strateškog - cilja. Do cilja vode mali koraci, a svaki poduzetnik treba postaviti mjerila koja odredjuju uspješnost puta prema cilju.

3. 'BENCHMARKING' - PROCJENA USPJEŠNOSTI: U ’industriji procjene uspješnosti’ rabi se i tehnika tzv. benchmarkinga što je postala omiljena fraza današnjih poslovnih ljudi, ali i takva tehnika mjerenja pridonosi uspješnijem razlučivanju o tome kreće li se poduzetnik prema cilju kao što je planirao, a u okviru postojećih uvjeta i okolnosti, odnosno unutar razlika izmjerenih po parametrima benchmarkinga ili pak treba promjene u poslovnoj strategiji.

4. CILJEVI MORAJU BITI DEFINIRANI: Ciljevi moraju biti vrlo odredjeni, definirani, ne pretjerano ’širokopojasni’ (pr: moj će kafić imati više posjetitelja i sl.). Moraju biti ostvarivi, ne smiju ’niski’ i biti prelako ostvarivi, jer to dovodi do tzv. poduzetničke lijenosti. Ciljevi trebaju odgovarati sposobnosti, intelektualnom nadahnuću, spremnosti na žrtvu i vizionarnosti poduzetnika. Upornost je pritom jedna od glavnih vrlina, a druga je neprestano preispitivanje i analiziranje zadatih ciljeva, obzirom da ih poduzetnici u broju slučajeva uvelike prevladaju.

Kako pripremati - poduzetništvo

Kako bi se gorenavedeno ostvarilo, poduzetnik mora odraditi, i to marljivo, zadatak pripreme za poduzetništvo. Navesti ćemo neke od neminovnih ili potrebnih ’tehničkih’ koraka do početka aktivnog rada poduzetništva.
1a) Prije nego što se upusti u poduzetništvo, poduzetnik treba ispravno procijeniti svoje prednosti (proizvoda,usluge, ustroja rada, kontakata itd.) i slabosti. Naravno, na papiru treba imati svoje ciljeve. To je već dobar početak. Poduzetnik potom odredjuje moguće realne izvore financija (bankarski,nebankarski, poticajna sredstva itd.). Ovaj je dio najteži, jer sve je tako blizu, novaca naizgled svugdje, ali ipak ga ima na dostupu vrlo malo, poglavito za nove poduzetnike.
Poduzetnik treba, nadalje, identificirati financijske (komercijalne) i druge rizike svog poduzetništva, uvidjeti gdje postoje mogućnosti probijanja planiranog budžeta, kada se i u kojim okolnostima može javiti problem nekikvidnosti,nesolventnosti itd.
Bez detaljnog izvješća o rizicima poduzetnik može zaboraviti na sve moguće ulagače i banke koji moraju biti obavješteni o rizicima.
Poduzetnik treba realno odrediti početne troškove poduzetništva, s ukupnim troškovima registracije, plaćama zaposlenika, najma ureda ako isti treba iznajmiti, nabavke ili leasinga potrebnih nekretnina, opreme, razvoja proizvoda i usluge, marketinga, poslovnih troškova kontakata s partnerima itd. Uvidom u buduće projicirane troškove odmah se stvori jasnija slika koji se troškovi mogu smanjiti, ukinuti i revidirati.
Potom poduzetnik treba odlučiti koja mu je najpripadnija poslovna lokacija (za ured, proizvodnu halu itd.), a kad je sve to odradio, zna koliko će ga sve to stajati pa se može posvetiti istraživanju tržišta, identificiranju svojih vjerovatnih klijenata (kupaca, mušterija), konkurencije (proučavajući sadržaj,prednosti i slabosti iste) te može prionuti izradi marketinškog plana čija je primarna svrha isticanje prednosti poduzetnikovih proizvoda i usluga u odnosu prema sličnim na nekoj lokaciji ili konkurencije u širem smislu.
2a) Poduzetnik sada ima jasniju ideju o svemu što ga čeka i što će (ili treba) napraviti. Posao (biznis) prestaje biti san, slatke riječi koje mjesecima kolaju u prijateljskim društvima već postaje gorka pilula.
Poduzetnik ponajprije treba odrediti najprikladniji oblik poduzetništva (d.o.o., obrt, k.d.- komanditno društvo, d.d., itd.), izabrati naziv za poduzetništvo, kao i odvjetnika koji će ‘pratiti’ poduzetništvo potrebnom dokumentacijom, ugovorima i stručnim radnjama. Poduzetnik potom pregovara o najmu usluga računovodje, priprema poslovni plan (odredjeni broj poslovnih savjetnika i bankarskih ‘stručnjaka’ rade ove planove po istom obrascu, mijenjaju samo nazive, neka slova i brojke i tragično je da neki od takvih planova prodju u bankama, a neki superkvalitetni ne prodju, nap.p.), raspituje se o izvorima financijskih rješenja (najčešće bankarski kredit) te za mogućnost dobivanja jamstva, agenta osiguranja (životno, poslovno, nekretnine, pokretnina, opreme itd.), otvara poslovni račun...
3a) Nakon aktiviranja poduzetništva i stjecanja prvog kapitala (ugovori, prava itd.), poduzetnik će vjerojatno u svojoj (tzv. poslovnoj) banci otvoriti kreditnu karticu za pravne osobe, uzeti odredjenu potrebnu opremu na leasing, nabaviti namještaj i uredsku opremu, ispuniti potrebnu dokumentaciju za Poreznu upravu, pridružiti se prikladnim organizacijama (pr: HGK, Udruga ugostitelja itd.)…
Dakle, u dobi pripreme za poduzetništvo obavlja se što više radnji prije nego što se poduzetništvo registrira, obzirom da su troškovi pripreme kudikamo jeftiniji dok registrirano poduzetništvo ne postoji. Kvalitetna priprema jedna je od tajni uspješnih poduzetništava. To se nikad ne smije zaboraviti.
Bez temeljite pripreme svaki će budući poduzetnik ostati nesudjeni ili postati propali poduzetnik (osim ako ga ne prati sreća ravna jackpotu ili kriminalne radnje nadležnih lokalnih ili državnih službi kao,primjerice, kod podizanja tri kata ogromne zgrade u centru grada bez gradjevinske dozvole-Split, Lazarica,nap.p.). Stoga se svi poduzetnici – sanjari i njima slični trebaju koncetrirati na pripremu poduzetništva (ustroja rada) kvalitetan i komercijalno dokaziv (u bližem okružju, regiji, državi, svijetu) proizvod ili uslugu, sa svim posebnostima koje ga čine jedinstvenim i cjenovno prihvatljivim, te organizaciju pripreme, izrade i razvoja (navedenog proizvoda ili usluge), izračune, dokaze ili projekcije izvedivosti i isplativosti (feasibility), popis prodajnih kanala, specifičnih marketinških taktika i sl.

- 11:16 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Ožujak 2009 (1)
Svibanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (1)
Listopad 2006 (2)
Lipanj 2006 (1)
Siječanj 2006 (2)
Prosinac 2005 (5)
Studeni 2005 (1)
Listopad 2005 (1)
Rujan 2005 (20)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

OPIS BLOGA KOJI TREBA HRVATSKOJ!

PODUZETNICI - STOPOSTO NOVAC MOŽE BITI (I) VAŠ!


  • USKORO! NOVAC ZA HRVATSKE PODUZETNIKE-POČETNIKE, PODUZETNIKE S ORIGINALNIM I KORISNIM PROIZVODNIM I IZVOZNIM PROGRAMIMA!!

    Za više informacija o poduzetništvu, pogledajte:

    SVE O PODUZETNIŠTVU!


    Ovaj blog je nastao,dakako, u suglasju s strateškim programima o razvijanju malog i srednjeg poduzetništva Vlade RH, Ujedinjenih naroda, Europske Unije i Svjetske banke.

    Kako pregovori s medijima i ministarstvom nisu uspjeli, priprema se Poslovni plan za agenciju, komplementarnom postojećim kao i Hrvatskom društvu za razvoj i poduzetništvo - radnog naziva: plus INVEST d.o.o. - čija je svrha informiranje, potpuna podrška, posredovanje u financijskim rješenjima, poslovnim uslugama i pokretanju poduzetništava, ugodjenu s postojećim izvorima poduzetničkog i prikladnog kapitala iz inozemstva, kao programima ministarst(a)va, HBOR-a, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Fonda za razvoj i zapošljavanje, tzv. poslovnih banka i drugih.

    Uzrok pokretanja i fokus poslovanja buduće agencije/centra za podršku poduzetništvu biti će cjelovita praktična podrška novim poduzetnicima, kao i razvijanje profitabilnih i konkurentnih novih poduzetništava, te mikro;- internet banke za poduzetnike (Projekt: plusBANKA).


    WEB-STRANICE KOJE SU PREUZELE TEKSTOVE S BLOGA: FINANCIRAJMO HRVATE PODUZETNIKE:

    www.biznis.hr
    www.kupujemhrvatsko.com
    www.tportal.hr
    www.croatiabiz.com
    ,
    www.tvrtka.biz.
    i dr.


    [B]WEB-STRANICE KOJE SU REFERENTNO POVEZANE S OVIM BLOGOM / WEB-STRANICOM:


    NOVO!!! SEKURITIZACIJA INTELEKTUALNE IMOVINE ZA START-UP PODUZETNIŠTVA

    INFO O PROJEKTIMA KOJI (ODAVNO) TREBAJU HRVATSKOM PODUZETNIŠTVU!!

    PROJEKTI DRUŠTVA!

    LINKOVI NA RAZVOJNE AGENCIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ!



VAŽNI LINKOVI:

IVAN OSTOJA- KRONOLOŠKI SAŽETAK ŽIVOTOPISA

  • 1979: Izdavač,tvorac ‘niskotroškovne poslovne konstrukcije’ i producent TOP 10 hit ploče u Njemačkoj (s Kevinom Keeganom,tadašnjim najboljim nogometašem Europe)– ista je postala po parametrizaciji početnih troškova jedna od prethodnica kasnijih internet načina financiranja, proizvodnje,marketinga i distribucije u svjetskoj glazbenoj industriji; 1999/2000. osvojio sam, s ekipom inženjera i autora iz Zagreba, vrhove relevatne mp3 top liste s virtualnim projektom TESLA GIRLS!;

    1989: Bio sam suutemeljitelj nezavisnih medija i novinarstva u (S)RH, pokretač prvog komercijalnog tjednika (ST) koji je osnovan i pokrenut s 2.000,00 (dvije tisuće, odnosno hiljade dinara, što je jezik priličniji današnjoj 'hrvatskoj eliti') tadašnjih dinara,usprkos netočnim glasinama o većem iznosu. ST je trebao biti dijelom medijsko-financijskog mini-koncerna u koji je trebala spadati i komercijalno-investicijska banka ‘InveST plus!Banka’ ;

    1990: Sudionik sam u koncipiranju i prvoj dobi pokretanja jedne od prvih privatnih banaka u RH, s ciljem pripreme i osnivanja zadružne komercijalno investicijske banke InveST! plus Banka s pripadajućim poduzećima za strateške i investicijske djelatnosti;
    1992: Sudjelovao sam u pripremi pokretanja i osnivanja Svjetskog hrvatskog kongresa u Bonnu;

    1992-1997: Izradio sam elaborat i maketu prve hrvatske privatne dnevne novine ‘HRVASTKA EXPRESS!’-trenutačno u izradi prvog elektronskog interaktivnog i tiskovnog izdanja dnevne novine-portala ’HRVATSKA e-XPRESS!; ista je poslužila i koncipiranju ribrika kasnijeg Jutarnjeg lista što je nevidjena pljačka intelektualne imovine od strane Europapress Holdinga, odnosno snjezina suvlasnika Nina Pavića.

    1999: Dobio sam odlične ocjene na testiranju provedenom od pripadnika Svjetske banke;
    2000: Nakon neprihvaćanja Elaborata o potrebi prerastanja HAPU-a u Hrvatsku razvojnu agenciju, na ruševinama HAPU-a pokrenuo sam Hrvatsko društva za razvoj i poduzetništvo čiji sam direktor bio do listopada 2002. Društvo je moralo zamrznuti rad zbog jednostranog prekida financijskog aranžmana izvora kapitala iz Njemačke što je ugrozilo dinamiku pokrenutih projekata ;
    2002: Bio sam suradnik Ministarstva za obrt,malo i srednje poduzetništvo,kao i Saveza Štedno-kreditnih zadruga, u osnivanju Banke malog poduzetništva od svibnja 2002 (koja je bila strateški prioritet Vlade RH do lipnja 2003) ;

    2002-2003: Promicatelj sam potrebe uvodjenja financijskih derivata na tržišta kapitala u Republici Hrvatskoj i Regiji kao načina trenutačnog uvećanja ukupnih vrijednosti (suradnja HGK,HIBO),što je pak potpuno marginalizirano od nadležnog Ministarstva i dr;

    2003: BIO SAM SUPOKRETAČ I ARANŽER U NAJBOLJOJ VJERI (at best effort) KAPITALIZACIJE PROJEKTA: ’plusBANKA-BANKA ZA INVESTICIJE I PODUZETNIŠTVO d.d.’;
    1996-2003: Sudjelovao sam kao savjetnik u stvaranju boljih svekolikih uvjeta razvoja i rada poduzetništva,te u cjelovitoj priptremi projekata malog i srednjeg poduzetništva – Forum : Economic Development;

    1992-2003: Radi lošeg rada sudova i nepoštivanja razumnih rokova radi postizanja pravičnog rješenja, usprkos činjenici da su tužba i ročište bili javni, oštećen od 1991. god. danas za najmanje 150 milijuna kuna za najmanje obične štete, dokazane izmakle koristi i neimovnih (nematerijalnih) šteta radi isključive krivnje pravosudnog sustava u zadržavanju štete do razine nemogućnosti naplate i druge dokazive nematerijalne štete;ukupna šteta po najminimalnijem pragu u ovom trenutku iznosi izmedju 150 milijuna do milijardu kuna, odvisno o izračunima obračuna kamata . Postupak nakon Državnog odvjetništva (Zahtjev za naknade štete prije istog na Ustavnom sudu), prelazi na Ustavnu sud RH i druga nadležne medjunarodne sudove ukoliko Ustavni sud barem dijelom ne uvaži Zahtjev.

    1998-2003: S grupom stručnjaka (programera) razvio sam platformu internet mikroplaćanja 'MicroPhone' koja bi distribuirala medijske sadržaje online, sa isplativim - klirinškim - načinima plaćanja takvih razmjera (u ovom su trenutku transaktivni troškovi plaćanja putem kartice preskupi).

    Obrazovanje: VSS (Filozofski fakultet (jezici) + Novinarstvo-informatika) uz ekonomske radionice i certifikate sa seminara (HBOR, Advanced Business Studies i dr.). Razvojem e-learning metode planiram upis na magisterij na Studiju poduzetništva u Osijeku (2006-2008 s temom: Nebankarsko financiranje poduzetništva egzotičnim i inovativnim instrumentima-Iskustva i Praktični modeli).

    Drugo: Rodjen u Splitu 1957 / Nikad kažnjavan / Govorim i pišem engleski, pasivno znanje njemačkog i talijanskog jezika / Posjedujem vozačku dozvolu B-kategorije / Poznaje rad na kompjuteru (tekst-tablični programi), i dr.
    Politika: Član HSPa-. Podrška HDZ-u od 1990 do smrti dr. Franje Tudjmana, odnosno otkad je Ivo Sander našom pomoći (Udruga dr. Franjo Tudjman) preuzeo upravljanje strankom pionir potrebe stvaranja Pokreta Hrvata neglasača (od 1996.) s korektivnom i monitoring ulogom na svim političkim i društvenim razinama. Danas taj pokret, kada smognem dio svojih potraživanja,obuhvaća oko 80 posto svih inteligentnih Hrvata, pokrivao oko 65% realnog biračkog tijela i može osvojiti do 12 % glasova na izvorima s minimalnom promidžbom.

    Dodatno:Obzirom na ukupna iskustva i spoznaje, praktički sam sposoban za rad i savjetovanje u područjima:
    - razvoj privatnog sektora, malog i srednjeg poduzetništva,poticanje i podrška novim
    projektima,
    - financiranje malog i srednjeg poduzetništva,te mikrofinanciranje,
    - razvoj poslovnih planova i tržišta,
    - marketing,
    - aranžiranje-kapitalizacija,
    - kontakt s medijima im javnošću, priprema svjesti javnosti o značenju malog
    gospodarstva te odbrana interesa istog,
    - upravljanje projektima i radom ureda,
    - financije projekta (u etapama),
    - nadgledanje razvoja projekta i procjenjivanje prema zadatim parametrima,
    - utjecanje na zakonodavnu reformu sa ciljem stvaranja povoljnijeg okružja za
    financiranje malog i
    srednjeg poduzetništva,
    - projektiranje, formatiranje, uredjivanje medija, kao i obavljanje novinarskih poslova,
    - profesor engleskog jezika, suradnik /voditelj radionica za poduzetništvo,
    i drugo.

    DODATNE INFORMACIJE:

    PROJEKTI OD 1997. GODINE!!!

    DOPISI OD 1996. GODINE NA KOJE NITKO IZ PARAZITSKIH DRŽAVNIH SLUŽBI, REFERENTIĆA IZ BANAKA ITD. NIJE REAGIRAO!!!